مستمری اردیبهشت ماه معلولان سازمان بهزیستی واریز شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) صدور سماکارت و فراهم شدن امکان سفر نیم‌بها برای معلولان ۹۰درصد معوقات دانشجویان بهزیستی خراسان رضوی پرداخت شد جان باختن نخبه کنکوری دارای معلولیت مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی(۱۵اردیبهشت۱۴۰۳) فعالیت بیش از ۱۷۰ معلم دارای معلولیت در مدارس خراسان رضوی سامانه مشخصات دانشجویان دارای معلولیت تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ فعال است واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳
سرخط خبرها

میزان اعتبارات بهزیستی خراسان رضوی نصف سال پیش است | خراسان رضوی ۱۳۸۶ شاغل معلول دارد

  • کد خبر: ۲۰۰۱۵۱
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
میزان اعتبارات بهزیستی خراسان رضوی نصف سال پیش است | خراسان رضوی ۱۳۸۶ شاغل معلول دارد
اعتبار امسال بهزیستی استان برای اشتغال، به نصف اعتبار سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز «بهزیستی خراسان‌رضوی سال گذشته با ۸۹۷‌میلیارد تومان اعتبار، برای ۸ هزارو‌۹۷۱ نفر اشتغال ایجاد کرده است.» این خبری است که معاون مؤسسات غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان‌رضوی اعلام کرد و البته این را هم گفت که «امسال تقریبا نصف این میزان اعتبار به این امر اختصاص داده شده، اما ۷ هزارو‌۸۲۳ نفر تعهد اشتغال برای استان در نظر گرفته شده است.» با وجود این اعداد و ارقام، پرسشی که پیش می‌آید این است که آیا بهزیستی استان با این میزان اعتبار می‌تواند به تعهد امسال خود عمل کند؟

غلامرضا خالدی در گفتگو با شهرآرا، دراین باره اظهار کرد: بهزیستی استان همیشه به میزان تعهد اشتغال تعیین‌شده عمل کرده است، اما امسال میزان اشتغال را باتوجه‌به اعتبارات کم و اینکه بانک‌ها خیلی در این زمینه همکاری نمی‌کنند، نمی‌توان پیش‌بینی کرد. سال گذشته از محل تسهیلات قانون بودجه سال، ۸۹۷‌میلیارد تومان اعتبار داشته‌ایم که ۹۸‌درصد از این مبلغ تخصیص پیدا کرده است. امسال با ۴۴۸‌میلیارد‌و‌۵۰۰‌میلیون تومان اعتبار، تسهیلگری اشتغال برای ۷ هزار‌و‌۸۲۳ نفر به‌عنوان تعهد استان در نظر گرفته شده، درحالی‌که اعتبار کاهش پیدا کرده است.

تسهیلگری اشتغال برای معلولان، متفاوت و هزینه‌بر

وی با بیان اینکه امسال اعتبارات خیلی کمتر شد و به میزان کمی آمار تسهیلگری اشتغال کاهش پیدا کرد، اظهار کرد: تسهیلگری اشتغال برای یک فرد عادی با یک فردی دچار معلولیت متفاوت است و هزینه بیشتری نیز در بر دارد و برخی اوقات افراد دچار معلولیت «سخت‌اشتغال» هستند.

معاون مؤسسات غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۷۷۱ نفر از معلولان استان وام اشتغال دریافت کرده‌اند که مبلغ آن معادل ۹۱‌میلیارد‌و‌۷۴۹‌میلیون تومان بوده است. سقف وام‌ها نیز ۱۵۰‌میلیون تومان است که بسته‌های برتر سیصدمیلیون‌تومانی نیز داریم، اما تعداد آن کم است، زیرا بانک‌ها سخت قبول می‌کنند.

۱۳۸۶ نفر، مجموع اشتغال امسال معلولان

وی مجموع آمار معلولانی را که از ابتدای سال تاکنون از راه‌های مختلف در استان به اشتغال دست پیدا کرده‌اند ۱۳۸۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۲۸۹ نفر به‌صورت خوداشتغالی، ۶۸ نفر از طریق کارفرما و ۲۹ نفر از طریق اشتغال خانگی مشغول به کار شده‌اند. طبیعی است که تعداد کارآفرینی در بین معلولان کمتر است.

خالدی با اشاره به اینکه جدا از پرداخت تسهیلات اشتغال و مشوق‌های بیمه‌ای که شامل جمعیت تحت‌پوشش بهزیستی است، برای معلولان پرداخت هزینه ارتقای کارایی نیز در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: درواقع کارفرمایی که معلولان را به‌کار می‌گیرد، به‌عنوان مشوق، هزینه ارتقای کارایی دریافت می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به انجام تسهیلگری اشتغال برای جمعیت هدف بهزیستی که جمع زیادی از این افراد را معلولان تشکیل می‌دهند، گفت: این افراد را باتوجه‌به علایق، سلایق و توانمندی‌ها به سمت شغل‌های متفاوت در بخش خانگی، خوداشتغالی، کارفرمایی و کارآفرینی هدایت می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->